2016. február 26., péntek

(El)használtam

Decemberben kezdtem el azzal foglalkozni, hogy a pénz úgymond folyik ki a kezemből, lakkokra, kozmetikumokra, parfümökre és ugyan nem riasztó módon sok de egy kisebb hadseregnyi új, vagy felbontott és alig használt, illetve félig elhasznált flakon sorakozik a szekrényemben.. a polcon... az ágy alatti kis rakodófiókban... a fürdőben.. a kis táskámban.. az utazótáskámban... a sminkes táskámban.. Szóval MINDENHOL.

Mikor felismeri az ember a problémát önkényesen is elkezd gondolkodni azon, hogy hogyan tudná orvosolni.. Kidobni nem akarom, spórolni szeretnék, de szerintem nem kell, hogy bemutassam, milyen is az ember lánya. Besétál a drogériába és a marketing beszippantja. Akciók, ügyesen elhelyezett termékek, új csomagolás, új illatok, és egyből mit érez a kedves vásárló? Természetesen azt, hogy enélkül az újabb hatszázhatvanhatmilliomodik kencétől nem teljes az élete.
De ha még nem is ilyen radikális a helyzet, valljuk be elcsábulunk egy- egy új illattól, és megmagyarázzuk magunknak, hogy megérdemeljük..

Nem is ragoznám tovább a szót, szerintem azok akik ilyen és ehhez hasonló lifestyle és beauty blogokat olvasnak, pontosan tudják miről beszélek.
Ennek fejében megalkottam az (El)használtam kihívást.
Máshol is láthattatok már ilyen elfogyott videókat különböző blogokon, de az enyémnek inkább az volt a célja, hogy a meglévő régebbi dolgaimat használjam el.
Ugyan időbeni korlátokat szabtam neki, de úgy gondoltam ezeket kicsit felrúgom, mivel egy parfümöt sem tudok a végtelenségig használni, csak megunom egy idő után akkor jöhet egy következő, így nem fog olyan hamar gyümölcsöző eredményt hozni az elhatározásom, inkább ilyen hullámszerű stílusban fog kiürülni egyszerre több flakon. Így is lett.

A célom az, hogy 100 flakontól/tubustól megszabadítsam magam.
Úgy gondolom akkor már sikeres a kihívásom.(És jöhetnek helyükbe az újak)
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy nem vásárolok semmit, de annyira élvezem most ezt a kihívást, hogy kétszer is átgondolom, megvegyek-e valamit.
Megmutatom, eddig hagy haladok, lássátok szeretettel, és ha még mindig ott áll a sok flakon/tubus a szekrényetekben akkor hajrá "ménkűpocok uccuneki" vessétek rájuk magatokat!☺

Lássuk, hogyan állok én most, és miket használtam el, mi a véleményem a termékekről:

Avon SuperSHOCK szempillaspirál:
Jó ez nem volt nehéz feladat, mivel ez a kedvenc szempillaspirálom, és nem ez az első tubus amit kivégeztem hanem vagy a 12-es számú. Csodás műanyag kefe apró pici szűrű "sörtékkel" amik mindent megtesznek az igéző tekintetért. 899 forintos áron szoktam venni.
Catrice Camouflage korrektor:
szintén nem az első tégely ami elfogy, dehát ha valami beválik akkor nem kísérletezget tovább az ember ezen a téren szerintem. Még egy használatnyi van a tégelyben, de csak a holnapi reggelig.
Kuponnapokkor szoktam venni olyan 800 forint körül.
Oriflame VeryMe tus:
Még anno amikor első próbálkozásaim voltak a tusvonallal, akkor is egy ilyen volt az első eszközöm hozzá. Azt gondoltam ennél nincs jobb meg húúú meg háááá aztán mikor már túl sokat szenvedtem vele akkor kipróbáltam egy másikat is és fogtam a fejem, hogy miért nem váltottam le előbb. Azóta csak töltésre használtam ilyet,és most érte a vég.
Ha jól emlékszem 599 forintért lehet beszerezni az Oriflame katalógusból.

Avon Bold Színmegújító ajakrúzs Rapid Rose színű mintája:
Az előző bejegyzésben láthattátok ezt a színt, amit ott is megemlítettem az az, hogy nekem ez a tökéletes árnyalat, és mi tagadás gyorsan fogy mert csak ekkorka hely van már a sminkestáskámban, így elinduláskor a nagy kiszerelést, ha napközben igazítást igényel akkor a kis kiszerelést használom.
Avon tanácsadónőnél(akár nekem is írhattok, ha a közelben laktok☺) keressétek 59 forintért.

Essence Stay All Day alapozó:
Ez is nagy szerelem volt, de ahogy mertem kísérletezni mással, egy kicsit feledésbe merült. Persze közrejátszhat az is, hogy nagyon világos a bőröm, így néha félre kellett tennem, és egyszer csak nem vettem újra elő.
Ha emlékeim nem csalnak 1299-ért lehet hozzájutni Essence álvánnyal rendelkező drogériákban.

B.U. My Secret kölni:
Még régebben egy Dm kedvencek dobozban volt benne, amit egy barátnőmmel vettünk és ez a kis aranyos nálam landolt.
Nagyon nagyon finom illata volt, olyan könnyed légies, nagyon sokan kérdezték meg mit használok mikor ez volt rajtam. A dolog szépséghibája az, hogy az öcsémnek is tetszett, csak neki valószínűleg a színes üveg, leverte valahogyan a pocról, és így elferdült a pumpa ami miatt nem tudtam használni, de most, hogy orvosoljam a problémát szét szerettem volna törni az üveget ami sikerült is, így egy kis részt sikerült belőle megmentenem.
Azt hiszem 2299 forintos áron lehet hozzájutni.
Avon Far Away parfüm 30 ml:
Sokaktól hallottam, hogy ez az illat olyan nagymamás. Hát nemtudom. Most akkor vagy én vagyok nagymamás mert nekem ez bejön vagy mindenki más a furiszaglású. Nem ez volt az első üvegem belőle, de jelenleg annyi parfümöm van még, hogy biztos nem veszek belőle újat. Ennek a blogposztnak köszönhetően pedig éppen ebben a pillanatban döbbentem rá, hogy otthon van egy bontatlan üvegnyi még az 50 ml-s nagytestvéréből amit ajándékba kaptam, így meg pláne nem veszek újat:)
1500 forint körül lehet a 30 ml-s értéke az Avon katalógusokban.


Balea Napozás utáni tusfürdő:
Na ez az amit sosem használnék el kínlódva. Egyszerűen az a fajta tusfürdő apiből sosem elég nekem. Annyira finom, könnyed jellegzetes nyári illata van, pont mint a naptejnek(és nem a fullasztó verzióra gondolok), hogy élmény vele a fürdés. Ez egy 250 m-s kiszerelés ha jól emlékszem, és időközönként van egy olyan akció, hogy 3 darab várárlása esetén 199 Ft/ db. Bármilyen illatkombinációt lehet választani, ilyenkor érdemes lecsapni rá! ;)

Gliss Kur Ultimate Repair hajbalzsam:
Legtöbbet használt hajbalzsamom, ám egy ideje félre volt téve,mert úgy éreztem, kicsit megszokta a hajam ezt a fajta törődést, és már nem segített rajta annyit. Ennek a tégelynek az alján volt már csak, a következőkben látható tubus pedig teli volt még mikor használni kezdtem. Ennek ellenére ezt a tégelyt sosem dobom ki, mivel tégely párti vagyok és inkább átnyomkázom a tubusból ebbe az anyagot, minthogy a tubussal játszadozzak hajmosás közben.
Az ára kb. 800 forint.

Signal White Now Gold! fogkrém:
Még egy Pixibag kiadásban jutottam hozzá, de valahogy eltüntettem bontatlanul, így csak most estem neki. Szerintem szuper cucc, tényleg fehérít optikailag, bár kicsit zavaró, hogy befogja a fogkefe sörtéit az amúgy tengerkék krém.
Mivel Pixibag-ben volt nem tudom mi az eredeti ára☺

Inhaler:
Kiszipuztam! :D sose gondoltam volna, hogy eljön ez a nap, de mégis. Szerintem senkinek nem kell bemutatnom ezt a kis aanyost, ami megfázáskor mindig segít, hogy levegőhöz jussunk.
Kb 350 forint lehet, olyan rég vettem már..

Eurós 2x70 ml körömlakk lemosó:

Én már nem utazom, ilyen apró kkiszerelésekben, de ezek még hátra maradtak abból az időből, amikor még nem szerettem ennyire a lakkozást. Ideje volt elhasználni már. Még csak az első üvegen vagyok túl, de ami késik nem múlik.

Lovely Pump up szempillaspirál:
A második legjobb spirál, amit valaha próbáltam(az első ugye még mindig a SuperSHOCK)! Most már ahogy nézem a Rossmann saját márkás termékeinek is eléggé megy fel az ára. Egy árban lehetnek most ha a lovely eredeti áras az SS pedig akciós (Lovely 899ft - SuperSHOCK 899)
Viszont azért a Lovely-re is szokott kedvezmény lenni, ha elsőre nem kísérleteznétek az SS-sel akkor mindenképp a kis sárga csodára ruházzatok be!:)

Lovely Eye Liner:
Akkoriban nagyon szerettem, viszont most, hogy már tudom mennyivel egyszerűbb ecsettel dolgozni, biztosan nem ajánlom senkinek. Igaz, hogy az ecsetes verzió drágább, de sokkal tovább elég, és annyival megkönnyíti a dolgot, hogy néha még szeretem is. :D
700 forint ha jól emlékszem.

Rimmel London Stay Matte alapozó:
Még csomagban vettem meg egy Stay Matte púderrel együtt. Ebben csak az a gyönyörű, hogy éppen kuponnapok voltak, és a csomag már eleve 1799 forint volt csak és rég szemezgettem vele de így, hogy a Rimmelre -50%-os kupon volt, bátran tettem a kosaramba és sétáltam vele a pénztárhoz, ahol a hölgy azt mondta, hogy ezt így nem lehet. Én pedig elmagyaráztam neki, hogy magamtól nem is tenném be de előtte pont egy nappal voltam, pont ugyanebben az üzletben és kérdeztem meg, hogy ez így megvalósítható akció-e? Az üzletvezető azt mondta, hogy természetesen a kedvezmény erre is él, és ezek után gond nélkül odaadták nekem a két terméket 899 forintért:)
Mindig legyetek résen lányok!:)
Az itt látható alapozóról annyit kell tudni, hogy a 100-as Ivory árnyalat és brutálisan jól fed, és nem kellemetlen érzés viselni, nincs maszk hatása, és nagyon kevés is elég belőle, főleg hétköznapokon. Talán az első olyan alapozó amit megkezdtem, és addig használtam is míg el nem fogyott. A képen ugyan így látszik, még van benne, mert akkor tényleg nem volt még üres, de tagnap reggel megadta magát.
Eredeti áron 1899 forint.

Miss Sporty So Clear korrektor:
Sajnos az árnyalat neve már lekopott róla, de a bőrtónusomból kiindulva valószínűleg a legvilágosabb szín volt. Mielőtt a Camouflage-t elkezdtem használni, kettő ilyet is elhasználtam, ez pedig már csak egy kis maradék volt.
Tippelni se tudom mennyibe kerülhet most, de ha nagyon muszáj 800 forintot mondanék.

Avon Mesmermize Black:
Nem tudom mennyire lehet átadni tapasztalatokat egy illatról, az elején nagyon szerretem, utána pedig mikor találtam egy másik (szintén Avon) parfümöt, onnantól kezdve ezt csak elhasználtam.
Katalógustól függően 3299 lehet.

Alberto Balzsam- Sampon:
Nem sampon balzsam vagy balzsam sampon,csak simán az Alberto balzsam samponja. :D
400 ml-s kiszerelés amit a Tescoban vettem ha jól emlékszem 279 forintért mert valami csoda folytán hihetetlenül akciós volt. Nem volt rossz, de inkább ezt is csak elhasználtam.

Gliss Kur hajregeneráló balzsam:

Nem rabolnám vele az időtöket, ugyanaz mint a tégelyes társa, 200 ml-s és csodás, öröm használni.

Syoss Hővédő spray:
Nem hittem, hogy elfogy, mivel tipikusan az a lány vagyok, aki valahogy mindig megfeletkezik róla, de ettől függetlenül óvom a hajam, csak nem jut eszembe, hogy ezt is használni kellene.
Kategóriájában szerintem kiemelkedően jól teljesít, kellemes illata van, és nincs ragacsos érzésed tőle.
1399 forint az ára.

Baba Vörös szőlő és rózsa tusfürdő:
Bolondulok a piros színű tusfürdőkért, lehet az az ok, hogy ez a kedvenc színem, de egyébként ezekben sosem csalódok. Mindig jó szagolgatni, és egyébként ár érték arányban is nagyon jók a Baba termékek.
Az ára 399 forint.

Colgate Max White One fogkrém:

A Signal elődje volt. Kicsit nekem erősen mentolos volt, de szép fehérnek tűntek tőle a fogaim, így persze nem bántam.
Anyu vette, így erről sem tudok ár tekintetében mit mondani.

Tusfürdők: 2 db
Fogkrém: 2 db
Sampon: 1 db
Hővédő: 1 db
Hajbalzsam: 2 db
Parfüm: 3 db
Alapozó: 2 db
Szempillaspirál: 2 db
Szemhéjtus: 2 db
Korrektor: 2 db
Rúzsminta: 1 db
Inhaláló: 1 db
Körömlakk lemosó: 1 db

Tehát eddig 22 darabot végeztem ki.
Tudjátok ez milyen brutál jó érzés? Mikor tudom, hogy nem  megy a pénzem a kukába? Sokkal jobb néha elővenni a régi dolgokat és újra örülni nekik, mint egy újjal hazajönni. Próbáljátok ki ti is, főleg ha átváltanátok kicsit egy pénztárca barátabb módra:)

Vállaltatok már hasonlót?
Ti tudjátok mennyi az átlag "fogyasztásotok"?
Kinek mi a tapasztalata?
Beszámoljak a továbbiakban is arról, hogy haladok?:)
Remélem hasznosnak találjátok az ilyen posztokat is,
Legyen szép hétvégétek!:)

4 megjegyzés:

  1. Ez már egy tekintélyes mennyiség, legyél büszke magadra! :D Most én is hasonló cipőben járok, mivel észrevettem hogy túlságosan felhalmozódtak a dolgok itthon, vásárlás-stoppot hirdettem és rákényszerítem magam a megvett cuccok elhasználására. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. és te hogy haladsz Anna?:)
      Esetleg van valami beszámolód róla?:)
      Ha gondolod csatlakozz nyugodtan az én kihívásomhoz, valamilyen kitűzött céllal:) Nem valószínű hogy 100 tubusom van itthon innkább arra vagyok kiváncsi, hogy mennyi idő lepusztítani a készletet..:D
      Van kedved hozzá?:)

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Röviden, nem túl jól. :D
      Beszámolónak tekinthetjük végül is az 'elfogytak-os' posztokat, amit kb. kéthavi rendszerességgel írok. De most kellene egy plusz löket, mivel költözés előtt állok és nem vihetek ennyi cuccot magammal...
      Jó ötlet ez amibe belevágtál, de nálam is felmerül a probléma, pl. ha kitűzném célnak a havi egyet minden termékből, sokszor inkább nyűg lenne, pl. kötelező körömfestés, csak hogy elfogyjon... :/ Már kiötlöttem egy lehetséges jó módszert, nem keveset kotlottam rajta, de egész biztos, hogy belevágok. :D
      A kihíváshoz így ahogy van, nem szeretnék csatlakozni, kissé máshogy képzelem el a publikálását. Én arra gondoltam, Excel táblázatot vezetnék havi rendszerességgel a "készlet" fogyásáról, de tesztet nem írnék hozzájuk, mint ahogy te, hanem azt majd az elfogytak-os bejegyzésekre hagyom. Így nem fog a két sorozat egymás rovására menni. :)
      Ha szeretnéd, majd itt nyomon követheted szerintem Márciustól: http://vallaldmagad.blogspot.hu/

      A te részedet pedig mindenképpen publikáld! Szerintem jó, ha az olvasóközönség nem csak a temérdek HAUL bejegyzést látja, hanem a másik részről is olvas, főleg emiatt akarok belevágni. :)

      Törlés